Wednesday 8 July 2015

Buka puasa dengan wartawan, jurufoto dan jurukamera tempatan


… diraikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga, Komunikasi dan Multimedia Negeri

PENYAMPAIAN CENDERAHATI... Selain Dato' Shahaniza, yang turut kelihatan dalam foto ini ialah Dato' Abdul Wahab dan Encik Rozilan (berbaju Melayu warna jingga) - yang sudi berperjalanan dari Putrajaya pada tengahari sama, semata-mata untuk hadir pada Majlis Iftar petang 21 Ramadan ini. 

HOTEL VISTANA, KUANTAN – Lebih 100 orang petugas media yang dalam kalangan wartawan, jurufoto dan jurukamera tempatan termasuk dari portal berita Pahang-ku, diraikan pada Majlis Iftar Bersama Media pada petang Rabu, 8 Julai di sini.

Sepertimana tahun sudah, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga, Komunikasi dan Multimedia Negeri, Dato’ Shahaniza Shamsuddin sekali lagi hadir bagi menyempurnakan majlis Iftar petang 21 Ramadan ini.

Setiausaha Akhbar kepada Menteri Besar, Dato’ Abdul Wahab Mohamad Ali, hadir mengiringi beliau. Setiausaha Akhbar kepada Perdana Menteri, Encik Rozilan Salleh turut melapangkan masa, hadir.

Yang turut hadir ialah Pengarah Penerangan Negeri, Dato’ Sabri Abdullah; Timbalan Pengarah Penyiaran Negeri, Encik Nasrul Hakim Md Noh serta, Presiden, Kelab Media Pahang (KMP), Dato’ Nik Naizi Husin; dan Presiden, Kelab Editorial Pahang (KePAH), Encik Mohd Shahrinahar Abd Latib.

Pada majlis yang sama, Dato’ Shahaniza yang diiringi oleh Dato’ Abdul Wahab dan Encik Rozilan, telah menyampaikan sumbangan Hari Raya kepada setiap yang hadir. Sekali lagi, penyumbang ialah anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang (PKNP), PASDEC Holdings Bhd. 

MESRA... Sebaik-baik tiba pada Majlis Iftar ini, Dato' Shahaniza berkunjung meja ke meja, menemui dan bertanya khabar kepada para petugas media yang hadir. 

Beliau kelihatan berbual-mesra dengan Ketua Biro, Berita Harian, Encik Razak Raaf; serta Ketua Biro, BERNAMA, Cik Shamsiah Mohamed (membelakangi kamera); dan, wartawan kanan Utusan Malaysia, Puan Zamzurina Ahmad (berbaju dan bertudung biru). 

MAKA, BERBUKALAH... Sebahagian daripada petugas media sedang menjamah makanan berbuka puasa. 

UCAPAN RINGKAS DATO' SHAHANIZA... Dalam ucapannya antara lain meminta petugas media khususnya wartawan, menulis berdasarkan fakta yang disahkan kebenarannya. 

PUJI-MEMUJI... Dato' Abdul Wahab yang berucap sebelum Dato' Shahaniza, antara lain memuji sikap mesra-media yang semakin terserlah oleh Ahli Exco Kerajaan Negeri itu, yang juga wakil rakyat negeri BN - Kuala Sentul. – Khabar