Friday 28 February 2020

Tahniah atas pelantikan Menteri Besar Johor yang baharu


“Dengan pelantikan dan pembentukan Kerajaan Negeri Johor yang baharu ini sudah pasti akan meningkatkan lagi semangat dan kerjasama dalam MN/BN di seluruh negara, apatah lagi di Pahang,” kata Dato’ Sri Wan Rosdy

DATO' IR HASNI... 


kamarSUA, WISMA SRI PAHANG, KUANTAN – Menteri Besar Dato’ Sri Wan Rosdy Wan Ismail mengucapkan tahniah kepada Dato’ Ir Hasni Mohammad atas pelantikan beliau sebagai Menteri Besar Johor yang baharu.

Pelantikan Dato’ Ir Hasni yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Johor katanya, membuktikan kerjasama UMNO dan PAS dalam Muafakat Nasional (MN) dan parti-parti komponen MCA dan MIC dalam Barisan Nasional (BN) terbukti berkesan.

“… yang dengan wujudnya kerjasama dengan Parti Bersatu di negeri itu telah memungkinkan pelantikan dan pembentukan kerajaan yang baharu tersebut.

“Dengan pelantikan dan pembentukan Kerajaan Negeri Johor yang baharu ini sudah pasti akan meningkatkan lagi semangat dan kerjasama dalam MN/BN di seluruh negara, apatah lagi di Pahang,” katanya.

Dato’ Sri Wan Rosdy yang juga Pengerusi BN serta Badan Perhubungan Perhubungan UMNO Negeri Pahang berkata demikian dalam kenyataan media sebagai mengulas pelantikan Dato’ Ir Hasni dan penubuhan Kerajaan Negeri Johor yang baharu.

AHLI DEWAN NEGERI BENUT BERUSIA 61 TAHUN

Dato’ Ir Hasni, 61, yang juga Ahli Dewan Negeri BN bagi kawasan Benut, telah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Johor ke-18 di Istana Bukit Serene, Johor pada petang Jumaat, 28 Februari ini.

Pelantikan dan penubuhan kerajaan yang baharu ini dilaporkan dibuat selepas gabungan BN, PAS dan Parti Bersatu bergabung bagi membentuk kerajaan negeri yang baharu. Beliau menggantikan Dato’ Dr Sahruddin Jamal.

Berikut ialah kenyataan media sepenuhnya oleh Dato’ Sri Wan Rosdy –

Saya ucapkan tahniah kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Johor, Dato' Ir Hasni Mohammad atas pelantikan sebagai Menteri Besar Johor yang baharu.

Pelantikan ini serta Kerajaan Negeri yang baharu terbentuk ialah ekoran tumbangnya Kerajaan Negeri pimpinan Pakatan Harapan (PH) sebelumnya.

KERAJAAN BAHARU TERTUBUH SEBAB TUMBANGNYA KERAJAAN PH

Pelantikan ini membuktikan kerjasama UMNO dan PAS dalam Muafakat Nasional (MN) dan parti-parti komponen MCA dan MIC dalam Barisan Nasional (BN) terbukti berkesan, yang dengan wujudnya kerjasama dengan Parti Bersatu di negeri itu telah memungkinkan pelantikan dan pembentukan kerajaan yang baharu tersebut.

Dengan pelantikan dan pembentukan Kerajaan Negeri Johor yang baharu ini sudah pasti akan meningkatkan lagi semangat dan kerjasama dalam MN/BN di seluruh negara, apatah lagi di Pahang. – Khabar