Friday 9 June 2017

Majlis Iftar Bersama Petugas Media & Jabatan/Agensi Berkaitan

… kira-kira 150 orang dalam kalangan petugas media tempatan, serta dalam kalangan kakitangan Jabatan dan Agensi Kerajaan hadir.

CENDERAHATI BUAT KETUA BIRO BERNAMA PAHANG... Dato' Shahaniza sedang menyerahkan 'goodies' berupa kuih Raya kepada Cik Shamsiah Mohamed sambil Dato' Abdul Wahab memerhatikan.


DEWAN BANKUET, MANGALA RESORT & SPA, GAMBANG, KUANTAN – Sepertimana tradisi, tahun ini sekali lagi para petugas media tempatan terutamanya, telah diraikan oleh Pejabat Menteri Besar pada Majlis Iftar Ramadan petang Jumaat, 9 Jun di sini.

Bertetamu utamakan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga, Komunikasi dan Multimedia Negeri, Dato’ Shahaniza Shamsuddin; kira-kira 150 mereka hadir, yang turut meliputi kakitangan Pejabat Menteri Besar sendiri;

Jabatan Penerangan Negeri; Jabatan Penyiaran Negeri; penyambut tetamu dan pengawal dari Bahagian Khidmat Pengurusan (BKP), Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri; serta dari Yayasan Pahang (YP) dan LKPP Corporation Sdn Bhd.

Dalam kalangan petugas media; kesemua organisasi media tempatan diwakili – Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (BERNAMA), RTM Pahang, TV3, Astro Awani, TV9, TV Al-Hijrah, Utusan Malaysia, Berita Harian, Kosmo, Harian Metro, the New Straist Times (NST), the Star dan Sinar Harian.

Begitu juga dalam kalangan akhbar-akhbar ‘vernacular’ – China Press, Nanyang Daily serta Sin Chew Daily. Petugas-petugas dari portal berita Pahang-ku juga turut hadir secara ‘full force’ pada Majlis Iftar ini.

CENDERAHATI BUAT... Ketua Biro Berita Harian Pahang, Encik Abdul Razak Raaf.

BEGITU JUGA BUAT... Ketua Biro Utusan Malaysia Pahang, Encik Mohd Shariza Abdullah.


‘MOMENT’ HARGAI JASA BEKAS PETUGAS

Majlis petang Jumaat ini turut disempurnakan dengan ‘moment’ menghargai jasa-jasa bekas petugas media – Abdul Manan Ahmad (bekas Pegawai Foto di Pejabat Menteri Besar) dan Baharin Arop (bekas pegawai Jabatan Penerangan Negeri).

Dalam ucapannya, Setiausaha Akhbar kepada Menteri Besar, Dato’ Abdul Wahab Mohamad Ali – selaku ‘host’, telah menyatakan penghargaan tingginya atas kerjasama yang telah para petugas media hulurkan demi menguar-uarkan tentang aktiviti dan kemajuan negeri.

Sementelah pula Pilihanraya Umum (PRU) ke-14 dijangka diadakan dalam tempoh tidak beberapa lama lagi yang lebih memerlukan petugas-petugas media untuk terus memberikan kerjasama tersebut.

Mengenai kedua-dua Abdul Manan dan Baharin katanya, ada kalanya jasa besar seseorang itu terlepas pandang (overlooked) yang apabila disedari maka segera diadakan majlis untuk menghargai mereka sepertimana petang ini.

Beliau turut menyatakan terima kasihnya yang tidak terhingga kepada Perbadanan Kemajuan Pertanian Negeri Pahang (PKPP), YP dan LKPP Corporation Sdn Bhd yang telah membiayai keseluruhan kos penganjuran Majlis Iftar ini.  

Selain Dato’ Shahaniza dan Dato’ Abdul Wahab; yang turut hadir ialah Pengarah Penyiaran Negeri, Puan Norbai‘yah Baharuddin; serta wakil-wakil dari YP, Puan Zarina dan LKPP Corporation Sdn Bhd, Encik Ridzuan. 


PESANAN SUA... Dato' Abdul Wahab di belakang rostrum.


MEJA KETUA-KETUA BIRO... Yang turut berada di meja VIP ini ialah Ketua Biro China Press, Encik Lee Woon Wei dan Ketua Biro The Star, Encik Ong Han Sean (membelakangkan kamera).


SESI BERFOTO KUMPULAN... Sambil turut laungkan, 'Selamat Hari Raya' yang dijangka disambut kira-kira dua (2) minggu lagi. – Khabar