Monday 16 October 2017

Pangkat, Timbalan Kanan Pesuruhjaya Bomba (Kehormat) buat Menteri Besar

… serta pangkat, Timbalan Pesuruhjaya Bomba (Kehormat) kepada Yang Dipertua, Dewan Undangan Negeri, dan Ahli-ahli Exco Kerajaan Negeri termasuk ex-officio

TIMBALAN KANAN PESURUHJAYA BOMBA (KEHORMAT)... Pangkat yang disematkan ke bahagian bahu pakaian seragam bomba Menteri Besar kita oleh Dato' Wan Mohd Nor. 
   

HOTEL ZENITH, KUANTAN – Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) memberi penghargaan kepada pemimpin di negeri ini dengan penganugerahan tanda pangkat kehormat kepada Menteri Besar; Yang Dipertua, Dewan Undangan Negeri; serta  Ahli Exco Kerajaan Negeri termasuk ex-officionya.

Ketua  Pengarah JBPM, Dato’ Wan Mohd Nor Ibrahim berkata, Dato’ Sri DiRaja Adnan Yaakob mendahului majlis penganugerahan dengan pemakaian tanda pangkat Timbalan Kanan Pesuruhjaya Bomba (Kehormat).

Manakala, Yang Dipertua, Dewan Undangan Negeri, Dato’ Sri Ishak Mohamad dan Ahli-ahli Exco Kerajaan Negeri serta ex-officio – Penasihat Undang-undang Negeri, Dato’ Shamsulbahri Ibrahim dan Pegawai Kewangan Negeri, Dato’ Indera Roslan Harun, menerima tanda pangkat Timbalan Pesuruhjaya Bomba (Kehormat).

Menurut Dato’ Wan Mohd Nor, penganugerahan ini dilakukan sebagai menghargai komitmen Kerajaan Negeri yang sentiasa prihatin terhadap kejadian bencana di negeri ini.

“Pahang ialah negeri ketiga menerima tanda pangkat ini dan paling ramai yang turut  melibatkan (Yang Dipertua, Dewan Undangan Negeri dan) semua Ahli Exco Kerajaan Negeri.

SEGAKNYA MB KITA...


KOMITMEN KERAJAAN NEGERI BANTU TANGANI BENCANA

“Sebelum ini, Perak dan Melaka sudah menerima tanda pangkat ini,” katanya kepada pemberita sepertimana dilaporkan oleh Sinar Harian, selepas Majlis Penganugerahan Tanda Pangkat Bomba tersebut pagi Isnin, 16 Oktober, di sini.

Dato’ Wan Mohd Nor menambah kata, bencana seperti banjir dan kebakaran antara paling banyak penglibatan pemimpin negeri yang turut membantu.

“Selain itu, banyak program bersama yang dilaksanakan dengan sokongan Kerajaan Negeri. Malah, Menteri Besar juga meluluskan tapak bagi pembinaan lebih banyak balai bomba di negeri ini yang secara tidak langsung meningkatkan mutu kebombaan sedia ada,” katanya. 


PADA SESI FOTO BERKUMPULAN... 
– Khabar