Tuesday 21 August 2018

Selamat Hari Raya Korban


“Semoga Aidiladha ini kita sambut dengan penuh kesyukuran dan penuh penghayatan, InsyaAllah,” kata Menteri Besar.

POSTER RASMI UCAPAN SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA... Sepertimana dipetik daripada laman sosial rasmi FB - Wan Rosdy bin Wan Ismail yang telahpun mempunyai lebih 24,000 pengikut sehingga kini.


Alamaya, INDERA MAHKOTA 5, KUANTAN – Menteri Besar Dato’ Sri Wan Rosdy Wan Ismail mengucapkan ‘Selamat Hari Raya Aidiladha” kepada semua, sempena perayaannya pada Rabu, 22 Ogos ini.

Secara kebetulan, hari ini juga ialah genap 100-hari Dato’ Sri Wan Rosdy dilantik menjadi Menteri Besar pada Istiadat Pelantikan di Balairung Seri, Istana Abu Bakar, Pekan yang disempurnakan oleh KDYMM Pemangu Raja Pahang pada Selasa, 15 Mei lepas.

Berikut disiarkan sepenuhnya ucapan Hari Raya tersebut sepertimana dipetik daripada laman sosial ‘Facebook’ rasmi beliau – Wan Rosdy bin Wan Ismail, yang kini telah menerima lebih 24,000 pengikut ;

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Dengan penuh rasa kesyukuran ke hadrat Allah SWT dan kerana dengan limpah kurnia dan izinNya, kita sekali lagi diberikan kesempatan untuk menyambut Hari Raya Aidiladha 1439 Hijrah pada 10 Zulhijjah 1439H bersamaan 22 Ogos 2018 ini.

DALAM PERJALANAN PULANG BERHARI RAYA DI KAWASAN JELAI... Sempat lagi singgah pada malam Raya, Selasa, 21 Ogos, demi mengikuti perkembangan operasi SAR melibatkan seorang renjer PERHILITAN yang hilang sejak 11 Ogos lalu, di Hutan Simpan Yong, dalam Taman Negara (sebelah daerah Lipis).

Antara yang kelihatan dalam foto ini ialah wakil rakyat negeri (BN - Padang Tengku), Dato' Mustapha Long; dan Pegawai Daerah Lipis, Encik Mohd Hafizi Ibrahim (tiga dari kanan, berbaju-T putih).    


UCAPAN WAKILI KERAJAAN NEGERI  

Saya mewakili Kerajaan Negeri Pahang mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada seluruh warga Malaysia beragama Islam, khususnya warga Negeri Pahang yang dicintai. 

Kepada mereka yang pulang ke kampung halaman, pandulah berhati-hati dan pastikan anda mendapat rehat yang cukup sebelum memulakan perjalanan.

Semoga Aidiladha ini kita sambut dengan penuh kesyukuran dan penuh penghayatan, InsyaAllah. Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar Walillahil hamd. 


HADIRI MAJLIS KORBAN PADA PAGI RAYA, RABU 22 OGOS, DI KAMPUNG TANJUNG GAHAI, LIPIS... 


TURUT MEMBANTU DI DAPUR... 



TIDAK KEKOK UNTUK TURUT MEMBANTU - BERAT SAMA DIPIKUL, RINGAN SAMA DIJINJING... 
– Khabar