Saturday 9 March 2013

Agenda terancang pembangkang untuk buruk-burukkan Perdana Menteri, bagi jatuhkan Kerajaan, kata Dato' Sri DiRaja Adnan


… lalu beliau berharap rakyat faham dan tidak mempercayai fitnah terhadap Perdana Menteri

TETAP 'ISTIQAMAH' DENGAN PENDIRIANNYA...  


SEKOLAH MENENGAH AGAMA AL-KHAIRIAH, TEMERLOH“Ini adalah agenda terancang pembangkang untuk memburuk-burukkan peribadi YAB Perdana Menteri dengan tujuan untuk menjatuhkan Kerajaan, itu sahaja, tak lain tak bukan”.

Inilah kata-kata Menteri Besar Dato’ Sri DiRaja Adnan Yaakob, merujuk kepada pelbagai tohmahan dan fitnah yang dilemparkan terhadap Perdana Menteri Dato’ Sri Mohd Najib Abdul Razak sejak akhir-akhir ini.

Yang terbaharu ialah mengenai kejadian pencerobohan ke atas Lahad Datu, Sabah oleh juak-juak yang didakwa mewakili Kesultanan Sulu di Filipina; dan yang lebih terbaharu ialah dakwaan pembabitan pegawai Perdana Menteri dalam isu kejadian liwat ke atas Saiful Bukhari Azlan.

“Saya berharap supaya rakyat jangan percaya,” kata Dato’ Sri DiRaja Adnan yang ditemui wartawan pada majlis pagi Sabtu, 9 Mac di sini dan ditanyakan mengenai dakwaan berkenaan oleh bapa Saiful, Encik Azlan Lazim pada pagi semalam, Jumaat, 8 Mac.

“Dengar cakap Saiful sudahlah,” katanya lagi, merujuk pula kepada kenyataan akhbar Saiful yang dikeluarkan pada petang Jumaat itu juga sebagai menafikan apa yang telah diperkatakan oleh ayahnya, pada sebelah pagi.

PROPAGANDA, ‘TWISTED LOGIC’ DAN ‘DISINFORMATION’ PEMBANGKANG

Sekarang menurut Dato’ Sri DiRaja Adnan, ada usaha terancang oleh pihak pembangkang untk memburuk-burukkan Perdana Menteri sementelah pula pilihanraya umum semakin hampir.

“Dan mereka ini cuba menggugat sebab pada pandangan mereka – dengan propaganda, dengan ‘twisted logic’ (putar-belit) mereka dan dengan ‘disinformation’ (maklumat yang sengaja disalah-maklumkan) mereka buat ini, mereka anggapkan rakyat akan terpesong.

“Rakyat sebenarnya tahu (tentang usaha-usaha negatif pembangkang ini),” tegas Dato’ Sri DiRaja Adnan.

“Ini adalah gerakan  yang terancang, yang dibuat secara bersiri untuk memburuk-burukkan, memfitnahkan YAB Perdana Menteri. Sebab, tiba-tiba, tak semena-mena, berlaku peristwa di Lahad Datu… Kita tak mahu ulas lanjutlah, soal keselamatan sebagainya. Dan, Perdana Menteri berjaya mengatasi masalah ini, dapat menangani dengan baik.

“Apa cara (lagi untuk memburuk-burukkan Perdana Menteri)? Oleh sebab mereka gagal di Lahad Datu itu, dia (pembangkang) ubah isu (maka timbul) isu ayah Saiful pula. Ia akan begitulah seterusnya… satu, satu,” katanya lagi.

REKAAN DAN FITNAH PEMBANGKANG SEMATA-MATA

“Apa yang telah berlaku ekoran dari kenyataan ayah Saiful ini tidak lain dan tidak bukan ialah gerakan terancang oleh pihak pembangkang dan golongan yang bersekongkol dengan mereka, untuk menyerang dengan memfitnah YAB Perdana Menteri secara peribadi.

“Sedangkan, ini hanyalah rekaan dan fitnah semata-mata,” tegas beliau. – Khabar