Tuesday 6 August 2013

Terawih terakhir?

MARILAH KERJAKAN SEMBAHYANG... Bilal sedang beriqamah, mengajak jemaah Masjid Negeri Sultan Ahmad 1 untuk menunaikan solat Isyak, disusuli kemudian dengan solat Terawih pada malam Selasa, 6 Ogos bersamaan Ramadhan ke-29 sebaik-baik masuk waktu Maghrib sebelum itu. 
  

MASJID NEGERI SULTAN AHMAD 1, KUANTAN – Inikah solat Terawih terakhir kita pada malam ini, Selasa, 6 Ogos bersamaan Ramadan ke-29, 1434 H (sebaik-baik masuk waktu Maghrib tadi)?

Adakah apa-apa jaminan bahawa kita – yang kecil, yang remaja, yang dewasa dan yang tua, akan terus hidup bagi menikmati bulan Ramadan dan mengerjakan solat Terawihnya lagi pada tahun depan, 2014 bersamaan 1435 Hijrah?

Wallahu’alam.


RUANG MENGAMBIL WUDHU YANG SELESA... Ini merupakan ruang mengambil wudhu yang lebih selesa, yang terdapat pada surau lelaki di tingkat 2, sebuah kompleks membeli-belah yang kini dimiliki oleh syarikat dari negara jiran di selatan tanahair. 


LANTAI DALAM SURAU YANG KEMAS & MODERN... Adakah syarikat asing lebih tahu menghargai para pengunjungnya (yang dengan itu menyumbang kepada keuntungan syarikatnya juga) yang kebanyakannya ialah orang Melayu/Islam; lalu tidak kedekut untuk berbelanja sedikit bagi menyediakan kemudahan ruangan surau yang lebih besar, kemas dan selesa ini? - Khabar