Saturday 27 December 2014

KDYTM Tengku Mahkota Pahang tinjau kawasan dilanda banjir di Lipis dan Jerantut



… keberangkatan Baginda diiringi Menteri Besar. Baginda turut menanya khabar dan bermesra dengan mangsa-mangsa banjir di pusat-pusat pemindahan

AMBIL BERATNYA BAGINDA... KDYTM Tengku Mahkota yang diiringi Dato' Sri DiRaja Adnan, sedang menanyakan sesuatu kepada keluarga mangsa banjir di pusat pemindahan ini. 
 

Alamaya, INDERA MAHKOTA 5, KUANTAN – Meneruskan lagi lawatan dan tinjauan ke kawasan-kawasan dilanda banjir di negeri ini, KDYTM Tengku Mahkota Pahang yang diiringi Menteri Besar Dato’ Sri DiRaja Adnan Yaakob, telah berangkat pula ke daerah-daerah Lipis dan Jerantut pada hujung minggu Sabtu ini, 27 Disember.

Lawatan dan tinjauan kali ini ialah dengan menggunakan pengangkutan udara menerusi helikopter Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) jenis EC 725, yang berlepas dari Kuantan pada kira-kira 10 pagi.

Bak kata orang, ‘A picture is worth a thousand words’. Berikut, termasuk yang di atas, bukan sahaja satu (1) tetapi empat (4) foto diperolehi atas ehsan Pejabat KDYTM Tengku Mahkota Pahang; dan BERNAMA, yang membuat liputan foto ini.  

KESIHATAN MANGSA BANJIR DIJAGA RAPI...KDYTM Tengku Mahkota sedang menitahkan sesuatu kepada makcik ini yang tahap kesihatannya diperiksa oleh doktor yang bertugas. 

Selain Dato' Sri DiRaja Adnan, yang turut kelihatan dalam foto ini ialah Ketua Polis Negeri Dato' Sharifuddin Abdul Ghani; dan, Pegawai Daerah Lipis, Dato' Ahmad Daud (kemeja biru, bersongkok).

SUMBANGAN KEPADA MANGSA BANJIR, TANPA MENGIRA KAUM DAN LATAR EKONOMI...

 LAGI FOTO BAGINDA DENGAN RAKYAT-JELATA...  – Khabar