Wednesday 25 March 2020

Potongan Gaji 10 peratus Ahli MMK untuk Tabung COVID-19 Pahang

“Keputusan ini diambil sebagai rasa bertanggungjawab dan tanda simpati Ahli-ahli MMK sekalian terhadap rakyat daripada pelbagai latar belakang kaum, usia dan kerjaya; yang terkesan dengan wabak pandemik COVID-19,” kata Menteri Besar.

INFOGRAFIK MENGENAINYA... 


kamarSUA, WISMA SRI PAHANG, KUANTAN – Menteri Besar Dato’ Sri Wan Rosdy Wan Ismail mengumumkan potongan gaji 10 peratus selama tiga (3) bulan ke atas Ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Negeri untuk disumbangkan ke Tabung COVID-19 Pahang.

“Keputusan ini diambil sebagai rasa bertanggungjawab dan tanda simpati Ahli-ahli MMK sekalian terhadap rakyat daripada pelbagai latar belakang kaum, usia dan kerjaya; yang terkesan dengan wabak pandemik COVID-19.

“Semoga dengan potongan serta sumbangan kepada Tabung COVID-19 Pahang akan mendorong lebih banyak pihak untuk tampil dan turut menyumbang kepada Tabung ini, In Sya Allah,” kata Dato’ Sri Wan Rosdy.

Beliau berkata demikian dalam siaran media yang dikeluarkan oleh Pejabat Setiausaha Akhbarnya tengah hari Rabu, 25 Mac. Dato’ Sri Wan Rosdy sebelum itu mempengerusikan mesyuarat MMK tersebut di Bangunan Majlis Perbandaran Kuantan (MPK), Jalan Tanah Putih dekat sini.

Ahli-ahli MMK atau sering disebut Ahli-ahli Exco Kerajaan Negeri ialah Menteri Besar sendiri serta kesemua 10 Ahlinya – Dato’ Sri Mohd Sharkar Shamsuddin, Dato’ Sri Ir Mohd Soffi Abdul Razak, Dato’ Sri Shahaniza Shamsuddin.

Dato’ Sri Syed Ibrahim Syed Ahmad, Dato’ Sri Norolazali Sulaiman, Dato’ Sri Mohd Johari Hussain, Dato’ Abdul Aziz Mat Kiram, Dato’ Mohammad Fakhruddin Mohd Ariff, Dato’ Nazri Ngah, dan Encik Abd Rahim Muda.

Berikut disiarkan sepenuhnya kenyataan media berkenaan –

KENYATAAN MEDIA
MENTERI BESAR PAHANG

Potongan Gaji 10 peratus Ahli MMK untuk Tabung COVID-19 Pahang


Sukacita saya maklumkan, Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Pahang yang saya pengerusikan, telah bersetuju agar potongan 10 peratus daripada gaji Ahli-ahli MMK dilakukan selama tiga (3) bulan bermula April hingga Jun 2020.

Dengan potongan ini akan disumbangkan sepenuhnya kepada Tabung COVID-19 Pahang yang telah Kerajaan Negeri wujudkan.

Keputusan ini diambil sebagai rasa bertanggungjawab dan tanda simpati Ahli-ahli MMK sekalian terhadap rakyat daripada pelbagai latar belakang kaum, usia dan kerjaya; yang terkesan dengan wabak pandemik COVID-19.

Semoga dengan potongan serta sumbangan kepada Tabung COVID-19 Pahang akan mendorong lebih banyak pihak untuk tampil dan turut menyumbang kepada Tabung ini, In Sya Allah.

YAB DATO’ SRI WAN ROSDY BIN WAN ISMAIL
Menteri Besar Pahang
25 Mac 2020 – Khabar