Friday 15 June 2018

Rumah Terbuka Hari Raya MB; Pelbagai lapisan masyarakat hadir.


“... menunjukkan kita di Pahang ini sentiasa mendapat kerjasama yang begitu erat daripada semua pihak; Daripada pihak atasan sehinggalah ke pihak paling bawah sekali. 

“ Dan ini jelas menunjukkan bahawa kita dalam keadaan yang begitu harmoni dan lagi sekali saya harap keadaan ini dapat terus dikekalkan di negeri Pahang yang kita sayangi ini,” kata Menteri Besar. 

MENGHARGAI KEHADIRAN SEMUA... Dato' Sri Wan Rosdy sedang bersalaman dengan para hadirin termasuk dalam kalangan rakyat-jelata biasa.  


DEWAN JUBLI PERAK SULTAN HJ AHMAD SHAH, KUANTAN –  Menteri Besar Dato’ Sri Wan Rosdy Wan Ismail ucapkan terima kasih atas kehadiran semua – pelbagai lapisan dan  latar rakyat, ke Rumah Terbuka Hari Rayanya petang Jumaat, 15 Jun di sini.  

Kehadiran yang dianggarkan 10,000 orang ini menurutnya, menandakan semangat perpaduan serta kehidupan berharmoni yang terus dipertahankan dalam kalangan rakyat negeri ini.

Dengan kehadiran dalam kalangan para kenamaan pula katanya; “Majlis Hari Raya saya pada hari ini lebih ceria, lebih meriah dan kehadiran mereka sebenarnya menunjukkan bahawa kita di Pahang ini, sentiasa mendapat kerjasama yang begitu erat daripada semua pihak;

“Daripada pihak atasan sehinggalah ke pihak yang paling bawah sekali. Dan ini jelas menunjukkan bahawa kita dalam keadaan yang begitu harmoni dan sekali lagi saya harap keadaan ini dapat terus dikekalkan di negeri Pahang yang kita sayangi ini,” katanya.   

Dato’ Sri Wan Rosdy berkata demikian ketika ditemui wartawan lewat petang Jumaat ini, selepas selesai majlis Rumah Terbukanya yang sepatutnya tamat pada jam 6 petang, tetapi dilanjutkan sehingga kira-kira 7 petang.

KEBERANGKATAN TIBA KDYTM TENGKU PUAN PAHANG... Diringi di belakang, Datin Sri Burhah Mohammed (berbaju kurung ungu).


KEHADIRAN MENGGALAKKAN 

Selain KDYTM Tengku Puan Pahang, yang turut berangkat pada majlis petang Jumaat ini ialah YAM Tengku Muda Pahang. Bekas Perdana Menteri Dato' Sri Mohd Najib Abdul Razak dan juga bekas Menteri Besar Dato' SRi DiRaja Adnan Yaakob turut hadir.  

Berikut ialah sebahagian lagi yang dikatakannya pada pertemuan dengan wartawan-wartawan tersebut;

“Saya ucapkan terima kasih kepada semua penduduk, warga Kuantan khasnya dan yang berhampiran, juga NGO-NGO, pelbagai masyarakat dan pertubuhan kerana telah dapat hadir ke majlis Hari Raya saya pada hari ini.

“Dan saya begitu gembira, seronok kerana kehadiran pada hari ini daripada pelbagai kaum, pelbagai lapisan masyarakat yang dating ke jamuan Hari Raya saya pada hari ini. Dan kehadiran begitu menggalakkan.

“Saya ucapkan terima kasih kepada mereka dan ini jelas menunjukkan semangat perpaduan di kalangan rakyat Malaysia khasnya di negeri Pahang.

“Jadi pada kesempatan ini saya mengucapkan terima kasih kepada mereka yang awal-awal lagi dating bukan sahaja dating suami-isteri malah mereka dating dengan keluarga, membawa sekali anak-cucu ke majlis Hari Raya pada hari ini.

“Saya ucapkan terima kasih dan saya berharap dikekalkan keadaan ini dan ini jelas menunjukkan perpaduan antara kaum di negeri kita masih kuat”
 
YM TENGKU HASSANAL IBRAHIM ALAM SHAH BERSAMA-SAMA MENTERI BESAR... Akrabnya YM Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah Ibni Tengku Abdullah Al-Haj dengan Menteri Besar. Foto ini dirakam pagi Jumaat semasa berangkat hadir ke Solat Aidil Fitri di Masjid Negeri Sultan Ahmad 1, Kuantan. - Khabar