Wednesday 2 May 2018

Tabik kepada mereka yang berjiwa besar!


… Menteri Besar beri penghormatan kepada Ketua-ketua UMNO Bahagian dan bekas wakil rakyat yang tetap beri sokongan kepada calon-calon terpilih sungguhpun mereka sendiri tidak tercalon pada PRU-14 ini.

HADIAH-HADIAH BUAT PEMENANG... Selain Dato' Sri DiRaja Adnan, yang turut kelihatan ialah Tan Sri Shahrir; dan, Pengerusi, Jawatankuasa Hal Ehwal Felda Negeri, Dato' Sri Abu Bakar Harun (tiga dari kanan, berbaju korporat biru BN). 


DEWAN SEMAI BAKTI, RANCANGAN TANAH FELDA KEMASUL, PELANGAI, BENTONG – Menteri Besar Dato’ Sri DiRaja Adnan Yaakob memberi penghormatan kepada Ketua-ketua UMNO Bahagian dan bekas-bekas wakil rakyat yang tetap memberi sokongan kepada calon-calon Barisan Nasional (BN) yang terpilih di kawasan masing-masing, sungguhpun mereka tidak dinamakan bertanding pada Pilihanraya Umum (PRU)-14 ini.  

Sungguhpun beliau tidak menamakan mereka tetapi umum mengetahui bahawa yang dimaksudkan itu ialah Ketua UMNO Bahagian Kuantan, Dato’ Sri Wan Adnan Wan Mamat dan Ketua UMNO Bahagian Indera Mahkota, Dato’ Indera Mustafa Kamal Abdul Hamid.

Kedua-dua kawasan Parlimen Kuantan dan Indera Mahkota itu ditandingi BN oleh calon daripada parti komponen MCA – Dato’ Andrew Wong; manakala Parlimen Indera Mahkota oleh calon UMNO tetapi dalam kalangan Ahli Jawatankuasanya – Dato’ Dr Johan Mat Sah.

Bekas-bekas wakil rakyat yang dimaksudkan pula ialah Dato’ Sri Maznah Mazlan, Dato’ Dr Ahmad Shkuri Ismail, Dato’ Lau Lee, dan Dato’ Wan Kadri Wan Mahussin yang sebelum ini mewakili Dewan Undangan Negeri masing-masing - Muadzam Shah, Pulau Tawar, Damak, dan Bukit Ibam.

“Lancar... Lancar, lancar. Sebagai contohnya, ada Bahagian Kuantan, Bahagian Indera Mahkota – itu (Ketua) Bahagian tidak bertanding tapi kedua-dua Ketua Bahagian memberikan sokongan yang padu kepada calon yang dipilih.

RASMILAH, DEWAN SEMAI BAKTI INI... 


PERSIDANGAN MEDIA BERSAMA TAN SRI SHAHRIL

“Saya tabiklah kepada mereka berdua ini kerana mereka berjiwa besar. Mereka pentingkan parti daripada diri sendiri.

“Tapi yang lebih daripada itu ialah mereka yang tidak terpilih… Calon yang dulu menjadi wakil rakyat (tapi) tidak terpilih. Mereka juga berjiwa besar. Keempat-empat mereka ini telah memberi sokongan penuh kepada pengganti sebagai calon,” kata Dato’ Sri DiRaja Adnan.

Beliau berkata demikian pada persidangan media bersama-sama Pengerusi Felda, Tan Sri Shahril Samad sempena Majlis Ramah Mesra Bersama-sama Kepimpinan Masyarakat Felda Wilayah-wilayah Mempaga, Jengka dan Kuantan; serta, Risda dan Felcra DUN Pelangai pagi Rabu, 2 Mei di sini.

Beliau juga berkata betapa selaku Pengerusi Barisan Nasional Negeri, beliau berpuas hati setakat ini dengan kegiatan kempen calon-calon BN yang sungguhpun begitu, ada katanya; “ Mungkin ada satu-dua tempat itu perlu meningkatkan lagi.

“Sebagai contoh,” katanya, “… ada lagi kelompok-kelompok masyarakat yang belum calon temui dan ada juga contoh-contohnya calon pergi bersendirian; kita akan betulkan ini, insyaAllah.

DALAM UCAPAN LUAR TEKS DAN BERSAHAJANYA... 

AKAN BERSAMA PERDANA MENTERI KE RAUB DAN JELAI

“Masa ada lagi…,” katanya, merujuk kepada kira-kira tujuh (7) hari lagi yang ada menjelang hari pengundian bagi PRU-14 ini pada Rabu, 9 Mei.  

Menurutnya, esok, Khamis, 3 Mei, beliau akan bersama-sama Perdana Menteri Dato’ Sri Mohd Najib Abdul Razak membuat tinjauan ke kawasan Parlimen Raub, kemudian ke Parlimen Cameron Highlands di Jelai.

Dan pada hari Jumaat, 4 Mei katanya, beliau sendiri akan ke kawasan tanahtinggi Cameron Highlands untuk meneruskan tinjauannya demi melancarkan jentera kempen pilihanraya BN di sana.  

“Kawasan ini semua dah dijelajah oleh calon-calon. Tapi, Presiden parti dan juga saya selaku Pengerusi BN Negeri, akan pergi ke tempat-tempat yang kita rasa perlu untuk pergi,” katanya. 


MENEMUI MEDIA... – Khabar